חזרה לתוצאות החיפוש

סתם - הצגת יחיד בנושא אלימות ברשת וחרם

  • שם:
    ההצגה סתם
  • עיר/ישוב:
    בפריסה ארצית
  • מנהל/ת:
    אסנת
  • טלפון:
  • דוא”ל:

סתם

-----------------

הצגת יחיד בנושא מקובלות חברתית וחרם

לכיתות ד' - ו'

-----------------

מחזאית : חגית בודנקין

במאית : אסנת זיביל

שחקנית : נועה הר ציון

-----------------

נועה היא ילדה מקובלת, בכיתה ו', תלמידה טובה וחברה טובה, בת יחידה לאמא קרייריסטית.

בתחילת שנת הלימודים, נועה נרגשת לפגוש את כל החברים, לבסס את מעמדה

כ'מלכת הכיתה' וחולמת על תפקיד ראשי במסיבת הסיום.

מפגש בינה לבין תמרה, הילדה החדשה והמוזרה, מוציא מנועה צדדים שהיא לא הכירה.

נועה כועסת על תמרה ומה שמתחיל בהודעת וואצאפ אחת כועסת, מתגלגל להיות חרם של כל הכיתה בהנהגת נועה.

-----------------

הצגה על המחיר שגובה החרם מהקורבן, וממי ש'סתם' התחילה אותו בלי לקחת בחשבון את ההשלכות של מעשיה.

"למה נטפלתי דווקא אליה? אני לא יודעת. אני באמת לא זוכרת. סתם. סתם.

אני באמת לא מכירה אותה. סתם..." (מתוך המחזה)

-----------------

אורך ההצגה כ 45 דק

ניתן ורצוי לקיים שיחה בין השחקנית והתלמידים לאחר ההצגה

לא נדרשים אמצעים מיוחדים להעלאת ההצגה. יכולה להתקיים בחלל הכיתה, ספריה או כל חלל אחר.

-----------------

בימים אלה שנושא האלימות ברשת והחרמות עולה בשיח החינוכי, בימים בהם קל יותר ונגיש יותר, בעזרת השימוש במדיה, לסמן ילד ולמרר את חייו, החלטנו ליצור את ההצגה 'סתם'.

הצגה שמביאה את הסיפור מנקודת המבט של הילדה המחרימה, זאת שהופכת להיות 'הרעה' בסיפור, זאת שלא חושבת על ההשלכות של המעשים שהיא עושה, זאת שלא רואה את קורבן החרם.

-----------------

בהצגה מספרת נועה לקהל את הסיפור שלה. בסופה פונה נועה לתלמידים, היא שואלת אותם מה דעתם, מה היא צריכה לעשות עכשיו, כשהיא כבר מבינה שתמרה פגועה, ושהפגיעה שלה לא תעלם. מה היא עושה עם תחושת האשמה? איך מבקשים סליחה? האם בכלל אפשר לבטל את כל המעשים שהיא עשתה? את הכאב שהיא גרמה?

-----------------

בשיחה פתוחה ורצינית השחקנית שואלת את התלמידים

מה אתם הייתם עושים במקום נועה? במקום תמרה?

ומה לדעתכם ניתן לעשות כדי שחרם על ילדים לא יתרחש אצלכם בחברה?

"הצוות שלנו"

-----------------

שחקנית - נועה הר ציון

-----------------

בוגרת הסטודיו למשחק של יורם לוינשטין 2014

במסגרת לימודי המשחק זכתה בארבע מלגות

לאחר לימודיה התקבלה לתיאטרון גשר. משחקת בהצגות רבות במסגרת התיאטרון וכן בהצגות לילדים ולנוער. שיחקה וזכתה בפרסים הבאים:

-----------------

2016- פרס השחקנית בתפקיד ראשי הטובה ביותר בתחרות פרס הבמה לילדים ונוער בהצגה "הנקה ופיט"

-----------------

2016 - פרס השחקנית בתפקיד משני הטובה ביותר בתחרות פרס הבמה לילדים ונוער בהצגה "מושלמת"

-----------------

2014 - פרס השחקנית הטובה ביותר בתפקיד ראשי בפסטיבל עכו בהצגה "אמסטרדם בלוג"

-----------------

המחזאית חגית בודנקין והבמאית אסנת זיביל

אחיות יוצרות.

-----------------

יצרו ביחד בין השאר את ההצגות -

-----------------

מקל המכשפות שלי

-----------------

החיוך של אלון - שמספר את סיפורה כאם לילד עם צרכים מיוחדים

-----------------

לקפוץ מעל העננים - על עדי אלטשולר וסיפור ההקמה של תנועת נוער שמשלבת בין ילדים עם צרכים מיוחדים וילדים 'רגילים'

-----------------

יציאת מצרים - הצגת יחיד למבוגרים שמבוססת על זיכרונותיה של חגית כילדה במלחמת יום הכיפורים

-----------------

קול אחד - הצגה לנוער העוסקת בנושא של הטרדות ותקיפות מיניות

-----------------

לבד בין 4 קירות - הצגה למניעת אלימות, אלכוהול וסמים

-----------------

הצגותיהן זוכות בפרסים רבים, ולחשיפה והופעה בארץ ובחו"ל.

כל הצגותיהן מוכרות ומאושרות ע"י משרד החינוך וסל תרבות.

משתפות פעולה עם גורמי מניעה וטיפול לנוער כמו הרשות החדשה למלחמה בסמים, משטרת ישראל, איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית ועוד.

-----------------

"תלמידי כיתה ה' ו' צפו בהצגה ביחד עם הוריהם ולאחר מכן השחקנית המקסימה הובילה שיח רפלקטיבי בעקבות נושא ההצגה. היה מדהים! התלמידים שיתפו בחוויותיהם, ההורים שיתפו בחוויותיהם. עלו דברים מדהימים! ממליצה לכל בית ספר! הצגה אינטליגנטית בנושא חשוב מאין כמוהו!" גילי אורן, יועצת בית ספר נופים בנופית.

-----------------

"ההצגה מומלצת ביותר לתלמידי ה' ו'. הנושא רלוונטי ביותר והשחקנית מצוינת. לאחר ההצגה נערך דיון וגם הוא היה מפרה. בשיחה בכיתות לאחר ההצגה הילדים נתנו משוב מצוין" איילת, רכזת חברתית בית ספר הר נוף בירושלים.

-----------------

"ההצגה מאוד מתאימה מבחינת התוכן לגילאי יסודי, הילדים היו מרותקים, השחקנית נהדרת ושמרה לאורך כל ההצגה על מתח, גם כמבוגר שצפה בהצגה נהניתי. ההצגה מביאה ערך מוסף, אחרי ההצגה התקיימו דיונים מאוד מעניינים בכיתה סביב הנושאים שהועלו. הסיפור ותוכן ההצגה עוררו הזדהות אצל הילדים. אותה הזדהות היא שגרמה להם לערוך שיח משמעותי ולהוביל למודעות ושינוי" חגית שושני, יועצת בית ספר גבריאלי הכרמל, תל אביב

בין הקירות