חזרה לתוצאות החיפוש

טכנוקט - פיזיקה - זה משחק ילדים

מספר מילים על טכנוקט

אנו מתמחים בפיתוח תכניות לימוד ומתקנים להוראת מדע וטכנולוגיה,

בגישה רב תחומית, בדרך ייחודית וחווייתית.

תכניות לימוד והעשרה – לגני ילדים, לבתי ספר יסודיים ולחטיבות הביניים.

התכנים מותאמים למסמכי האב של משרד החינוך.

עזרי הוראה למורים – מערכים ודגמים.

ערכות לתלמיד – לבניית דגמים טכנולוגיים, להמחשת החוקים המדעיים הנלמדים.

מתקנים מדעיים – תערוכות פעילות ומשחקיה מדעית.

השתלמויות – למורים, למדריכים ולגננות.

מי אנחנו?

עקיבא ארבל –

מוסמך בהנדסת תעשייה וניהול. בעל ניסיון של 25 שנה בהוראת מדעים, מגני ילדים ועד למכללות להכשרת מורים וגננות (מכללת דוד ילין ומכללת אחווה).

בעל ניסיון רב בפיתוח מתקנים ועזרי הוראה.

אסתר ארבל –

מוסמך בחינוך. התמחות בפיתוח תכניות לימוד ובניהול ידע.

בעלת ניסיון של 35 שנה בהוראה ישירה, בפיתוח תכניות לימוד, בפיתוח צוות, בהנחיית מורים וגננות, ובהנחיית צוותים בניהול הידע הארגוני.

החזון שלנו:

להנגיש את המדע והטכנולוגיה:

לכל אחד

בכל מקום

בכל זמן

ההתמחות שלנו:

פיתוח תכניות לימוד ומתקנים להוראת מדע וטכנולוגיה בגישה רב תחומית

-תכניות לימוד והעשרה – לגני ילדים, לבתי ספר יסודיים ולחטיבות הביניים. התכנים מותאמים למסמכי האב של משרד החינוך.

-עזרי הוראה למורים – מערכים ודגמים.

-ערכות לתלמיד – לבניית דגמים טכנולוגיים, להמחשת החוקים המדעיים הנלמדים.

-מתקנים מדעיים – תערוכות פעילות ומשחקיה מדעית.

-השתלמויות – למורים, למדריכים ולגננות.

הליבה של כל הפעילויות שלנו היא לימוד מדע באמצעות טכנולוגיה

-מתנסים במוצר טכנולוגי קיים. חוקרים אותו באופן חופשי,

ומגלים את התופעות הפיזיקליות שמאחוריו.

-חוקרים באופן שיטתי ומובנה את התופעות הפיזיקליות שנחשפו,

ומנסחים בצורה פורמלית את החוקים המדעיים שמאחוריהן.

-בונים מוצרים טכנולוגיים המיישמים את החוקים המדעיים שנוסחו לעיל,

וחושפים עקרונות של תיכון: תכונות של חומרים, עקרונות של בנייה ועיצוב.

-מתכננים ובונים מוצרים מקוריים, הנשענים על החוקים, שנלמדו בשלבים הקודמים.

מציגים את המוצרים ומלמדים את העמיתים.

פעילויות

מהי פעילות?

החל מסדנה חד פעמית וכלה בתכנית רב שנתית.

היכן?

* במסגרות חינוכיות וקהילתיות:

העשרה והרחבה של תכנית הלימודים השגרתית בביה”ס או בגן.

לשעות שהייה ותגבור פרטניים בבתי הספר.

מסיבות – לקראת חגים, באירועי פתיחה או סיום של שנת הלימודים.

בית ספר של החגים או החופש הגדול.

קייטנות במסגרות שונות: מתנ”סים, אשכולות פיס או קייטנות פרטיות.

פעילויות למשפחות במסגרות שונות: מתנ”ס, אשכול פיס או ספרייה ציבורית

פעילויות התנדבותיות:

עובדים מתנדבים במסגרת המחלקה לקשרי קהילה-תעשייה.

תלמידים במסגרת “מחויבות אישית”, “מנהיגות מדעית”, תנועות נוער ועוד.

סטודנטים במסגרת המעורבות חברתית – בשיתוף עם עמותות וקרנות

* במסגרת ביתית או משפחתית:

חינוך ביתי – ערכות בודדות או סדרות של ערכות בנושאים שונים מתוך תכנית הלימודים הפורמלית

ימי הולדת – ערכות מותאמות לגיל ולהעדפות של הילד

קייטנת הורים או קייטנת סבא-סבתא

כנסים משפחתיים בחגים או אירועים מיוחדים

* במסגרות תרבות, בילוי ופנאי:

בקניון

במרחב העירוני

במרכז מבקרים

במוזיאון

באיזו מתכונת?

אנחנו מציעים מספר מתכונות של הפעלה:

פעילויות מודרכות בידי צוות מדריכים של טכנוקט

זו המתכונת השגרתית המקובלת:

צוות מדריכים של טכנוקט מגיע למסגרת עם כל הציוד הדרוש, ומפעיל את התכנית

המזמין אחראי לפרסום ושיווק, לגביית התשלום, לחדרי פעילות כולל שולחנות וכסאות.

פעילויות להפעלה עצמאית על ידי מורים או מדריכים של המסגרת המפעילה.

זו מתכונת מומלצת ביותר: חינוכית, קהילתית וכלכלית.

המזמין אחראי להפעלה – החל מהפרסום וכלה בהדרכה.

כדי לאפשר הפעלה עצמאית – טכנוקט מספקת ללקוח:

מערך מפורט כולל תמונות

דגם מוכן

ערכה להתנסות למדריך / מורה

חומרים לניסויים

ערכות לבנייה לכל תלמיד פלוס רזרבה

תמיכה מקוונת או טלפונית לאורך כל הדרך

הערה: יש אפשרות לרכוש, בתוספת תשלום, גם הכשרה של המורים או המדריכים. אחרי ההכשרה הצוות אחראי להפעלה עצמאית של התכנית.

מדע בחוג המשפחה

חוג במתכונת ייחודית – פעילות עצמאית לכל המשפחה, במסגרת קהילתית.

אילו פעילויות?

היחידה הבסיסית של כל פעילות היא סדנה:

מהלך כל סדנה:

יוצאים מ”סיפור מסגרת”

עורכים ניסויים ומגלים חוקים מדעיים

בונים דגם טכנולוגי שמיישם את החוקים. את הדגם לוקחים הביתה למזכרת.

משך:

60-90 דקות בהתאם לגיל המשתתפים, לאירוע ולמסגרת.

לדוגמה: סיכום של פרק למידה בכיתה, שעת סיפור בספריה, מסיבה לילדים והורים, חגיגת יום הולדת בבית ועוד.

שילוב של מספר סדנאות:

יום שיא

2-4 סדנאות.

טעימות מדעיות סביב נושא מרכזי אחד או בנושאים שונים.

בבית ספר – בהתחלה או סיום של פרק לימודי.

באשכול פיס

יום מיוחד – בבית ספר של החופש הגדול או החגים

יום מיוחד בקייטנות

יום כיף לילדים או משפחות עובדים לקראת חגים או בחופשות

משך:

4-8 שעות, בהתאם לצורכי הלקוח.

פסטיבל מדע

הפעילות כוללת שילוב של סדנאות עם מוצרים נוספים:

תערוכה פעילה, תיבות בריחה או משחקייה מדעית.

מסגרת:

בתי ספר גדולים – מ-500 תלמידים ומעלה

אשכול פיס, מתנ”ס או ספרייה עירונית

מפעל או חברת הייטק

משך:

מ-8 שעות ועד חודש.

חוג

סדרה של סדנאות בתדירות שבועית.

במסגרת תכניות העשרה בית ספריות, תל”ן, צהרונים.

במערך של חוגים – במתנ”ס, באשכול הפיס או במרכזי חוגים פרטיים.

מוזיאונע – מוזיאון נודד

מגוון תערוכות של מתקנים מדעיים אינטראקטיביים.

רוב התערוכות נבנו לרגל אירועים משמעותיים בעולם, ואורחי הכבוד בפתיחת התערוכות השונות היו מאוד משמעותיים גם הם: את התערוכה הראשונה, שנבנתה במלאת 100 שנה לטיסת האחים רייט, פתחה מנכ”לית משרד המדע בשעתה. השגריר הצרפתי ופמלייתו ליוו את התערוכה הבאה – שנבנתה במלאת 100 שנה למותו של הסופר הצרפתי ז’ול ורן. שגריר אוסטריה היה אורח הכבוד בתערוכה שנבנתה במלאת 250 למלחין הדגול מוצרט.

התערוכות מלוות בלוחות מאוירים מאירי עיניים, המאפשרים התנסות עצמאית של המבקרים.

התערוכות עמידות וקריאות ונודדות כבר למעלה מעשור בין אתרים שונים הפתוחים לקהל הרחב, להתנסות פעילה וחופשית.

התערוכות מתאימות למגוון רחב של אתרים ואירועים:

-בתי ספר [שבוע מדע]

-אשכול פיס [יריד מדע יישובי]

-מתנ”ס [ אירוע קהילתי בחופשה]

-ספריה ציבורית [ במסגרת חודש הקריאה]

-קניון או מדרחוב [פסטיבל מדע עירוני]

-חברות ומפעלים [ימי כיף לילדי העובדים ומשפחותיהם]

משחקיה מדעית

מידע כללי:

לטכנוקט שתי משחקיות:

1. “מדע וטכנולוגיה ביד הלשון”

2. “מדע על השולחן”

המשחקיות פועלות במגוון אתרים ואירועים: בתי ספר, אשכולות פיס, מתנ”סים, ספריות, קניונים, ימי כייף בחברות ועוד. המשחקיות מלוות או את התערוכות או את הסדנאות ומותאמות לתכנים שלהן.

סדנאות מדע ויצירה

מתבוננים, בונים ומבינים

הליבה של כל סדנה

-יוצאים מתוך “סיפור מסגרת”

-“פוגשים” מדען מפורסם

-בעקבות המדען עורכים מגוון ניסויים ומגלים חוקים מדעיים מפתיעים

-כל משתתף בונה דגם טכנולוגי המיישם את החוקים שהתגלו.

מהו “סיפור מסגרת“?

“מעטפת” או נקודת מוצא לתהליך החקר הבסיסי.

-“מדע סובב עולם” – יוצאים ל”מסע” לארץ אחרת ו”נפגשים” עם מדען ולומדים על קורותיו, מאתרים סוגיה מדעית שבה הוא עסק וממשיכים לניסויים ובנייה.

“-מדע ואגדה בכריכה אחת” – עידוד קריאה באמצעות מדע. קוראים סיפור או שיר. משוחחים על הקטע הספרותי ועל הסופר/משורר. מאתרים בקטע הספרותי סוגיה מדעית-טכנולוגית וממשיכים לניסויים ובנייה.

-“מדע חוגג” – משוחחים על החג וסמליו – לדוגמה משוחחים על חנוכה ומשחקי הסביבון. מאתרים סוגיה מדעית-טכנולוגית הקשורה לסמלי החג. ממשיכים לתהליך החקר.

-“ממציאים כחול לבן” – פעילויות בעקבות המצאות ישראליות פורצות דרך בתחומים שונים.

בכל פעילות מתמקדים בהמצאה אחת. לומדים על הצורך שעורר אותה, על הממציאים ותהליך הפיתוח. מתמקדים בחוק פיזיקלי אחד הקשור להמצאה. ממשיכים לתהליך החקר.

-“טיול בארץ בראי המדע” – פעילות מדעית סביב אתרים שונים בארץ. לדוגמה – רכס הטורבינות ברמת הגולן, אורות רבין בחדרה, נמל אשדוד ועוד. מאתרים סוגיה מדעית-טכנולוגיה הקשורה לאתר וממשיכים בתהליך החקר.

-“תלמודו בידו” – שילוב של סוגיות תלמודיות והלכתיות עם מדע וטכנולוגיה. דנים בסוגיה תלמודית או הלכתית. מאתרים את הסוגיה המדעי-טכנולוגית הרלוונטית. ממשיכים לתהליך החקר.

-“שמור על העולם ילד” – שימוש חוזר במארזים, לבניית דגמים. כל הפעילויות הנ”ל.

אולם – הדגמים נבנים מחומרים ממוחזרים.

ניתן להפעיל את הסדנאות במגוון רחב של אירועים, מתכונות ומסגרות.

ערכות להפעלה עצמית

עשו זאת בעצמכם

מדוע?

כי זה קל, ידידותי, זול ומהנה.

ראו משובים

מה?

מגוון של ערכות בתחומים שונים של הפיזיקה הבסיסית: מכניקה [תנועה ושיווי משקל], אופטיקה, אקוסטיקה, חשמל ומגנטיות.

ניתן להתאים את הערכות לגילאים שונים – בהתאם לרמת המורכבות שלהן – מבחינה מוטורית וקוגניטיבית כאחת.

ראו קטלוג מוצרים

למי ולמה?

למורים – להעשרת השיעורים או לימי שיא

לגננות – לקראת חגים או כשי לילדים לסוף השנה

למדריכים בצהרונים, במועדוניות, בבית ספר של החופש או החגים, בקייטנות: להעשרת תכנית הפעילות בצורה איכותית וזולה יחסית

להורים ולילדים – לבילוי משפחתי איכותי, לימי הולדת ייחודיים

איך?

טכנוקט מספקת:

את הציוד הדרוש, כולל רזרבה.

מערכים מפורטים במתכונת של מצגות ותמונות.

למדריך: דגם מוכן + ערכה להתנסות ותרגול.

תמיכה טלפונית או מקוונת לאורך כל הדרך.