חזרה לתוצאות החיפוש

קיץ באיתן - קייטנת קייץ

  • שם:
    הממ"ד החינוכי איתן
  • תאריך תחילה:
  • תאריך הסיום:

קייטנת בי"ס של החופש הגדול- ממ"ד איתן

בית החינוך של המאה ה-21:

בית החינוך הממ"ד הניסויי איתן הוקם בשנת הלימודים תשע"ד, הקמתו היא פרי יוזמה ועמל של קבוצת הורים צעירים והנהלת המנהל הקהילתי תלפ"ז בשיתוף עיריית ירושלים ומשרד החינוך שחלמו על יצירת אפיק חינוכי דתי חדש בשכונת ארנונה- תלפ"ז.

בית החינוך כשמו כן הוא- קודם כל 'בית' כלומר מרחב שמעניק לילד תחושה של שייכות וחמימות. מרחב שיש בו פינות למידה, פינת ישיבה, פינת קריאה וגינה המטופחת ע"י הילדים והצוות החינוכי.

מושם דגש על חינוך יהודי דתי תוך חיבור פנימי לעבודת ה' ולחיי אמונה.

סדר היום מתנהל כזרימה של פעולות המשתפות את כל ממדי אישיותו של הילד בתהליך הלמידה.

בתכני הלימוד מושם דגש על הוראת מקצועות הליבה ברמה גבוהה, דגש על הטמעת השפות העברית והאנגלית באמצעות שיטת לימודים ייחודית. החל מכיתה ב' נלמדים חלק ממקצועות הליבה בשפה האנגלית, התלמידים לומדים מחצית מהיום בשפה העברית ומחצית מהיום בשפה האנגלית.

בהוראה משולבים שיעורי תנועה, מוסיקה, כלי נגינה, עבודת אדמה ועוד תחומים המצמיחים אישיות סקרנית, יצירתית ובעלת תשוקה ללמוד ולצמוח.

לוקחים אחריות גם בקיץ

לפי תפיסת משרד החינוך, האחריות על החינוך היא לא רק בזמן שנת הלימודים, אלא לאורך כל השנה וגם בחופשת הקיץ ברצף מעגלי, חינוכי וקהילתי. האחריות על הילדים היא של ההורים ושל המורים מדי בוקר, אחר הצהריים, לילה - לימודים וחופשות.

"בתי הספר של החופש הגדול"

במסגרת זו תכלול התכנית "בתי הספר של החופש הגדול" מגוון פעילויות לימודיות והעשרה בתחום החברתי והערכי לכלל המגזרים במערכת החינוך, בהן: פעילויות המעודדות קריאה, פעילויות בנושא זהירות בדרכים ופעילויות בתחום המדע והטכנולוגיה.

للمعلومات باللّغة العربيّة

שיר של יום

התוכנית "שיר של יום" היא יוזמה משותפת של המינהל הפדגוגי, המזכירות הפדגוגית ומינהל עובדי הוראה.

מטרות התכנית:

א. לפתוח את היום באווירה נעימה, משמעותית ובריאה

ב. לזמן שיח על נושאים שונים מחיי הילדים, כמו: אקטואליה, ערכים העולים מהשירים ומהפיוטים על פי התאמה גילית

ג. לחזק את הקשר מורה-תלמיד: המורה כדמות משמעותית לא רק בתחום הלימודי

1. לחשוף וללמד שירים מהתרבות ומהמורשת כך שכל ילד יכיר לפחות 30-20 שירים בשנה במגזר היהודי ממלכתי - העמקה בתוכנית הלימודים של תרבות יהודית ישראלית

ד. להעשיר את שפת התלמידים דרך ההיכרות עם מטבעות לשון ייחודיים

ה. לזמן חוויות מוסיקליות בית ספריות

ו. להקנות הרגלי אכילה נכונים וחינוך לתזונה בריאה

מהות התכנית

פתיחת יום בבתי הספר היסודיים בכיתת האם.

המפגש יתקיים במסגרת הכיתתית בתחילתו של כל יום לימודים ועל בסיס קבוע.

משך הפעילות היא עד 15 דקות.

המפגש יכלול:

• שיר מתוך רפרטואר שיוצע: השיר יפתח את הבוקר במהלך כל שבוע הלימודים ויוחלף אחת לשבוע

• שיחת בוקר קצרה שתאפשר לתלמידים לבטא את מה שהשיר מעורר בהם בפתחו של יום או נושאים רגשיים, אישיים וחברתיים המעסיקים אותם - השירה היא כלי להתבוננות בחיים. יש בכוחה לדבר את מה שאין מדברים ולראות את מה שסמוי מן העין

• ארוחת בוקר קלה משותפת בכיתה בתחילת יום הלימודים. ארוחה זו נוספת לארוחת העשר.

• במהלך השבוע יוכלו המורים להרחיב את העיסוק בנושאים ובערכים שמזמנים השיר וארוחת הבוקר בגישה בין תחומית במסגרת שעורי תרבות יהודית–ישראלית, שיעורי מוזיקה, שיעורי חינוך לשוני, שיעורי חינוך ובשיעורים נוספים על פי בחירת בית הספר.