חזרה לתוצאות החיפוש

פגסוס חינוך והדרכה - קייטנת מבוכים ודרקונים - שר הטבעות

  • שם:
    קייטנת מבוכים ודרקונים בנושא שר הטבעות
  • עיר/ישוב:
    ירושלים
  • כתובת:
    רחוב חיים הלר 22, ירושלים מדרשת עמליה
  • תאריך תחילה:
  • תאריך הסיום:
  • ימי פעילות:
    א-ה
  • שעות הפעילות:
    08:10-13:30 או יום ארוך 8:10-16:30
  • טווח הגילים:
    -7-16
  • מנהל/ת:
    איתמר יצקן
  • טלפון:
  • דוא”ל:

הקייטנה תתקיים החל מיום ראשון ה 01.07.2018 ועד ליום חמישי ה 19.07.2018 בימים א' עד ה'.

בין השעות 08:10 ועד 13:40 \ 16:30 ליום קצר או ארוך.

הפעילות מיועדת לכלל הגילאים, בחלוקה לשכבות גיל.

ההרשמה לפעילות היא הרשמה טלפונית מראש (מתן כרטיס אשראי לפיקדון בלבד) דמי הביטול הם 50%. ההרשמה הרגילה תיסגר ב 13.06.2018 ההרשמה המאוחרת תפתח ב 14.06.2018 (7% תוספת) ההרשמה תסתיים בתאריך 26.6

עלות השתתפות בקייטנה ליום קצר: 1,920 ₪.

עלות השתתפות בקייטנה ליום ארוך (כולל ארוחת צהריים חמה): 2,290 ₪.

הנחות אחים - המשתתף השני והלאה זכאים להנחה של 10%

אז מה יהיה לנו?

• משחקים חיים

• משחקים שולחנים.

• הקרנות תוכן (שר הטבעות).

• זירת קרבות ואימוני לחימה מתקדמים.

• משחק מיניאטורות – הקרב על הארץ התיכונה.

משחקי ספורט, לוח, חברה ופעילויות רבות נוספות.

מה מביאים ומה אוכלים ?

מביאים כריך לארוחת 10.

בקבוק מים, כובע וקרם הגנה.

ארוחת צהריים חמה (קייטרינג) תוגש לנרשמים ליום הארוך.

משחקי תפקידים הם למעשה סיפור אותו יוצרים יחדיו המנחה והשחקנים. על ידי שימוש בשילוב ייחודי של שיטה, מזל ודימיון, רוקמת קבוצה זו סיפור ייחודי לה עם דמויות עשירות, אותן משחקים השחקנים, בעולם פנטסטי ודינאמי.

בסיס המשחק הוא יחסי גומלין בין המנחה לקבוצת השחקנים ובין השחקנים לבין עצמם. כתוצאה מכך למשחק מספר מטרות: המטרה האשונה והחשובה ביותר היא ההנאה מעצם קיומו, אין מנצח ומפסיד כמו במשחקי ספורט לוח וקלפים, אלא רק מפגש עם חברים ועבודת צוות למטרה משותפת.

מטרה שניה היא קידום ופיתוח עלילת הסיפור המשותף. על כן בתחילת המשחק השחקנים בוחרים לעצמם דמות בעלת מקצוע מסויים ויכולות מיוחדות, וממציאים לה אופי, סיפור רקע ומטרות. במהלך המשחק יקבלו השחקנים החלטות בתור הדמויות שבחרו, על פי הקווים המנחים שהגדירו לעצמם. מטרת השחקנים היא לקדם את עלילת הסיפור אותו הם בונים יחדיו, ולפתח את הדמויות אותן הם משחקים. זאת הם יכולים לעשות בשני דרכים: במובן הטכני על ידי עליית דרגות ובכך שיפור יכולות הדמות, ובמובן הסיפורי על ידי התבגרותה של הדמות תוך כדי הבנה ולמידה, לאור האופי שנבחר לה.

מכאן ניתן לראות כי הקשר והתקשורת בין השחקנים מרכזיים להתנהלות המשחק. בכל מצב בו נתקלות הדמויות עליהן לפעול, לשם כך השחקנים צריכים להסכים ביניהם על אופן פעולה משותף (נחוץ לרוב בכדי להצליח) ולפעול לפיו. משמעות הדבר היא לפנות למנחה ולתאר את אותן פעולות מוסכמות של כל אחת מהדמויות בקבוצה, הדבר דורש תיאום על בסיס קבוע במהלך המשחק, כמו גם הבנה של משמעות הפעולות ותוצאותיהן.

מטרה נוספת היא פיתוח אישי של כל אחד מהשחקנים. כאן חשוב לציין כי תחום משחקי התפקידים כולו בנוי על הכוונה לקריאה, בין אם של ספרי החוקים למיניהם, או ספרי קריאה שעל הבסיס שלהם ניתן להכין משחקים נוספים ולקבל השראה לקידום הסיפור. נוסף על כך מסגרת משחקי התפקידים מאפשרת לשחקנים ביטוי חופשי וכתוצאה מכך חיבור חברתי לאנשים אחרים, יצירה וחיזוק של קישרי חברות וגם קבלת האחר על דעותיו ורצונותיו. זאת כיוון שסבלנות וסובלנות הם שם המשחק.

משחק התפקידים היא פלטפורמה, עליה ניתן להלביש כמעט כל פעילות בתחום תוכניות הלימודים הרגילות או פעילויות ההעשרה שונות. היתרון של משחקי התפקידים נובע מהגמישות הרבה המאפשרת לקדם במקביל ילדים "רגילים" מחוננים ומתקשים כאחד.

הפעילות במסגרת של משחק תפקידים נותנת למשתתפים מקום להביע את עצמם ואת עולמם הפנימי, באופן מלא ובמסגרת מוגנת, תומכת וממוסדת. מניסיוננו בתחום לא מעט מהמשתתפים בפעילות החוגים הם ילדים עם קשיים חברתיים או תקשורתיים מסוג מסוים, כאלו שלא מצאו את מקומם בהשתלבות בפעילויות העשרה אחרות. המסגרת שאנו מאפשרים משלוות את ילדי כלל הקבוצות, מעודדת סובלנות כלפי האחר ופותחת את הילדים לאפשרות כי מן האחר יש הרבה מה ללמוד.

אנו רואים חשיבות רבה בקיום הפעילות במסגרת המוסדית (המרכז הקהילתי ובית הספר), כיוון שבניגוד למשחק המתקיים בבית, הפעילות במסגרת ממוסדת מאפשרת לילד לחוות הצלחה בהשתלבות חברתית במסגרת חיצונית, הצלחה שהיא בעלת חשיבות רבה לתפיסתו את העולם החברתי.

כתוצאה מההשתתפות ארוכת טווח בפעילות ניתן לראות שינוי חיובי ביחס לקריאה ושיפור בכישורים החברתיים והתקשורתיים של המשתתפים, כמו גם עליה בשימוש בדמיון וחשיבה יצירתית בפענוח מצבים שונים ופתרון בעיות.