חזרה לתוצאות החיפוש

עופר גורן - "פנטומימה שמדברת"

  • שם:
    פנטומימה שמדברת
  • עיר/ישוב:
    בית שמש
  • כתובת:
    נופי הדר,12
  • מנהל/ת:
    עופר גורן
  • טלפון:
  • דוא”ל:

עופר גורן ב"פנטומימה שמדברת"

עופר גורן החל את דרכו האמנותית כשחקן פנטומימה לפני כ-25 שנה. כבר בילדותו התגלה כישרונו המופלא למשחק. פיתח יכולת יוצאת דופן לבטא את עצמו ללא מילים. בעזרת הפנטומימה התגבר על בעיית ההיגוי והדיבור.

התפנית מתחביב למקצוע באה בעקבות המופע הראשון בתנועת הנוער ששימש כמדריך, זה היה מפתיע בהומור וברעננות. זכה להצלחה רבה ובעקבותיו הגיעו הופעות נוספות בכל רחבי הארץ.

לאחר השירות למד ריקוד ותנועה והחל ללמוד פנטומימה אצל טובי המורים בעולם עופר יצר מופעים מרעננים ומלאי שמחה עם הומור שנון וחכם. סגנונו בפנטומימה יש בו שילוב של הומור ועצב, רצינות ופשטות. בידור לכל המשפחה.

יחודו בהופעותיו היא היכולת להחזיק את הקהל מרותק ומוקסם ולהעביר בו זמנית חוויה מהנה וגם ערך מוסף חינוכי. בעזרת השליטה בגופו ונוכחותו על הבמה מוסיף חן ועומק לאמירה שבשתיקה - מצליח לשחק בדמיון של הצופה.

בעקבות הצלחתו בארץ וברחבי העולם (קרואטיה, איטליה, בלגיה, ספרד, אוסטריה, ארה"ב, קנדה, נמיביה ודרום-אפריקה, הודו ועוד) במאי 2006 יצא כשגריר של תרבות לסין מטעם השגרירות הישראלית בביג'ין.

מלמד בארץ ויועץ לאומנים מתחילים, פתח בית לאומנות הפנטומימה בארץ.

עופר גורן

הפנטומימה הינה שפה ללא מילים המבטאת תחושות ורגשות בעזרת שפת הגוף והתנועה ,ומעבירה תאורי מצב בהסמלה כך שמטבעה מעניקה לצופה בכל גיל ,דרור לדימיון ולחשיבה ובכך הופכת לכלי תקשורתי אישי וחוויתי לכל צופה ומשתתף.

עופר גורן במשך עשרים שנות פעילותו כפנטומימאי עיצב מופעים חינוכיים ובידוריים בתחום החינוך ועבור מסגרות שונות.

בעזרת תוכניות חינוכיות אלו מתווך בין התלמידים לבין סוגיות חברתיות ערכיות , ובעצם מעלה דילמות ובעיות בדרך חוויתית.

בעקבות ההצלחה הרבה הפכה הפנטומימה לכלי יעיל בשדה החינוך, בדרך אטרקטיבית , שובת עין ולב -השופע לא מעט הומור .

עופר גורן בפנטומימה גורם לריכוז רב יותר של הקהל ,בפועל מציג לפני כולם ,אך למעשה מדבר בשפתו האישית של כל צופה ודרך ההצגה מאפשר להביע את הרגשתו ומחשבתו של התלמיד בסוגיה הנדונה וסך כל הדעות והרגשות המובעות בדיון ניתן ליצור פסיפס מושלם ומגוון של צדדי הנושא הנדון , בנוסף ישנם מופעים בידוריים למסיבות וכן מופע המיועד לצוות המורים מתוך ההווי של המורה.

להלן רשימה חלקית :

היחיד והיחד- האדם מול עצמו ,יחסי הגומלין בין הפרט לכלל ומורכבותה של החברה.

השתקפות – דרכי התמודדות וחיפוש האושר מול מטרה והגשמת האני כדי להיות עצמאי

גבורה – בחינה מהו גיבור דרך דמויות והתמודדן בסוג גבורה שונים (מתאים לקראת חנוכה)

מי הבוס? – משמעות עבד ובן חורין בימינו ומיהו המביל והמובל והחירות (מתאים לקראת פסח)

מופעים בידוריים :

נשחק בכאילו – משחק הפעלה של קהל מתוך סיטואציות שונות מחיי היום יום

מהמגילה נגילה- הצגה ללא מילים בעזרת תלבושות ושיתוף הקהל הסיפור בעריכה פורימית

פנטומימה בסדר – מופע המתאר את סיפור ההגדה של פסח בליווי הקהל.

הופעות פנטומימה בידוריות לילדים ונוער

במשך שנות פעילותי בפנטומימה, יצרתי הופעות בידוריות שמטרתן לתת לצופה רוגע והקלה משגרת היומיום, משהו חדשני שמעלה חיוך והנאה בעזרת קטעים קלילים שכל מטרתן לשמח את הצופה. הצעירים משתמשים בפנטומימה ככלי משחק ותקשורת ומתחברים בקלות לעולם הדימיון .

עופר גורן מביא לידי ביטוי את הכשרונות של הקהל הצעיר על הבמה , בחן ובכשרון רב מצליח להוציא מהם את המיטב

בהפעלה משותפת מעביר חוויה מרנינה, מצחיקה ומלאת הפתעות .

בהופעות לילדים ולנוער, כל אחד שותף בחוויה התיאטרלית. חלק לוקחים את הרובד הסיפורי וחלק את התנועה.

עופר גורן מעניק לאירוע שלך אווירה נוחה וזורמת מלאת הומור והפעלה.

הופעות פנטומימה חינוכיות לבתי הספר

בתחום החינוך פותחו הופעות חינוכיות לקהלי יעד שונים ומגוונים שמטרתן לתווך בין הצופה ובין סוגיות חברתיות וערכיות .

הפנטומימה מעניקה דרור לחשיבה ולדימיון ובכך מאפשרת לצופה להביע את רגשותיו ומחשבותיו בסוגיות הערכיות.

בעצם, עופר גורן מציג לפני כולם אך מדבר בשפתו האישית של כל צופה.

בעקבות ההצלחה, עופר גורן הפך את הפנטומימה לכלי יעיל בשדה החינוך והחל להציג הופעות לבתי ספר. באמצעות הפנטומימה הוא מעביר את המסר שיהיה חינוכי ומהנה גם יחד.

פנטומימה עם עופר

למי תודה ...

מופעים :

נשחק בכאילו

מופע שמשחק עם הדימיון של הצופה. ועושה את הדמיון למציאותי עבורו.

אתנכתא

מופע שנוגע בסיפורי בראשית ומתאר אותם בדרך מקורית בשיתוף הקהל

גיבורים בעל כורחם

לקראת חנוכה בעקבות המכבים עולה נושא ה"גבורה" . המופע בא לבחון מהי גבורה?

מהמגילה נגילה

סיפור מגילת אסתר בעריכה פורימית בהצגה ללא מילים, הקהל שותף בדמויות עם שלל אביזרים ותלבושות משך זמן המופע שעה

מגילה-גן

לקראת חודש אדר בגן מכינים את הארמון.זה המקום שעופר מספר את סיפור המגילה

קטנטו מי? מה?

ילדים משתמשים בשפת הגוף, מטרת הסדנה לחשוף אותם לדימיון

אין זו אגדה

האם האגדות הם דימיוניים או לא? במופעשל עופר- הדימיון משרת את האגדות.

גונבים את ההצגה

הצגה על מערכת יחסים בין שני פנטומימאים שלא יכולים לשתוק, ומנסים למשוך תשומת לב מהקהל. הצגה באורך שעה