חזרה לתוצאות החיפוש

מוסיכיף-עינת דוראני - לימוד מוסיקלי חווייתי לגיל הרך

***מוסיכיף לילדים***

כשהילדים פעילים, ומקבלים ביטוי, הם כל כך נהנים וכיף להם. הם נשארים סקרנים וקשובים עד הרגע האחרון.... למה?!

שמי עינת דוראני, בוגרת האקדמיה למוסיקה. אני מעבירה חוגי מוסיקה מלמדים, מרתקים וחווייתיים לפי 2 שיטות מדהימות המוכיחות את עצמן שנים כמלמדים ומרתקים את הקטנטנים!

השיטה הראשונה היא שיטה ייחודית שפיתח המלחין ההונגרי זולטאן קודאי (פירוט בהמשך על השיטה)

השיטה השניה היא לפי שיטת ה"מראות המוסיקליות" שפיתחה פרופ' ורוניקה כהן-ראש המחלקה לחינוך מוסיקלי באקדמיה למוסיקה בירושלים.

הילדים מגיעים לפעילות חווייתית המלמדת מוסיקה דרך משחקים ושעשועים מוסיקליים .

בנוסף לשיטות אלו אנחנו משתעשעים עם אביזרים, בובות, כלי נגינה והרבה כיף!

הסבר על שיטת קודאי:

זולטן קודאי היה מלחין, חוקר מוסיקה ואיש חינוך מוסיקלי ממוצא הונגרי (1882-1967). הוא כתב ספרות רבה בתחום החינוך המוסיקלי ואחת מהשיטות הידועות בהן הוא השתמש נקראת "היד המזמרת". שיטה זו מבוססת על תנועות ידיים מוסכמות הנלמדות תוך כדי פעילויות של משחק ושיר ובכך מתפתחת היכולת לשירה מדויקת, היכולת לפיתוח השמיעה המלודית וההרמונית והיכולת לשירה עפ"י תווים (סולפג').

הסבר על שיטת ה"מראות מוסיקליות":

"מראות מוסיקליות" הינה שיטה פדגוגית אותה פיתחה פרופ' ורוניקה כהן, ראש המחלקה לחינוך מוסיקלי באקדמיה למוסיקה בירושלים. שיטה זו הינה כלי להוראת האזנה למוסיקה באמצעות תנועות פשוטות. "המראה" משקפת תנועות המותאמות לאירועים מוסיקליים (עליה וירידה מלודית, שינויי קצב, שינוי הרמוני, סיום פראזה וכו') ומבוצעת מול הילדים תוך כדי האזנה למוסיקה. הילדים מבצעים חיקוי לתנועות המראה במטרה לעורר הבנה אינטואיטיבית וספונטאנית של המוסיקה. "מראות מוסיקליות" משמשות ככלי לתקשורת מוסיקלית בין המורה לתלמידים ובכך יכולה המורה להעביר אינפורמציה מוזיקלית- תנועתית ללא מילים.

ביצירת תנועות המראה אנו מתייחסים ל:

1. תיאור התנועה בחלוקת המוסיקה לחלקים/משפטים, על ידי מהלך מוסיקלי המוביל למנוחה.

2. הבחנה בכיווניות המוסיקה בהיבט התנועתי (עליה או ירידה, התרחקות והתקרבות למקום יציב בהיבט ההרמוני).

3. ציפייה לאירוע מוסיקלי חדש או מפתיע.

4. תיאור האנרגיה והזרימה הכללית של המוסיקה.

בקרוב